我的感覺是...........
就像球類超級大賽總冠軍賽為了賭盤及票房或收視率.........總要想辦法弄些刺激或花邊........如果連拿四勝...剩下三場沒玩收入就大減....不符經濟效益.....兩隊都不願輕易見到提前封王的.......

小黑日本站得零分...雖然讓阿龍嫂和K米鬆口氣機會又來了..有人說精彩有人說過癮......
但看了十幾年的F1.....我第一個想到的是..誰做手?..簡直太可疑了.......
(K米差七分..但其實八西怎麼玩..都是小黑和阿龍嫂勝算大......小黑拿蛋.....傷害其實不大.....只是再吊觀眾味口一場而已...除非法拉利能搞個奇蹟出來....八西站highlight變數其實在於麥隊兩個年輕車手的誰沉得住氣了......)

ルイス・ハミルトン(マクラーレン)は19日(金)に行われたブラジルGPフリー走行1回目でスポーティングレギュレーションに違反した可能性があり、そのためにグリッド降格ペナルティを受けるかもしれない。

現在チャンピオンシップリーダーであるハミルトンとジェンソン・バトン(Honda Racing F1)、そして佐藤琢磨(SUPER AGURI)の3名には、フリー走行1回目の走行中にウエットタイヤの使用規制を記したスポーティングレギュレーション第25条3項に違反した疑いが浮上 しているため、レーススチュワードによる審議対象になっていると『BBC Radio Five Live(BCラジオ5ライブ)』が伝えている。

この3名は、金曜フリー走行1回目に2セットのウエットタイヤを使用した疑惑がかけられているが、ルール上ではウエットタイヤは1セットしか使用できないことになっているのだ。

スポーティングレギュレーション第25条3項には、“どのドライバーもフリー走行1回目と2回目において、エクストリームウエットタイヤ(フルウエットタ イヤ)とスタンダードウエットタイヤ(インターミディエイトタイヤ)をそれぞれ1セットまでしか使用することができない”とある。

『BBC』は、このペナルティとして5グリッド降格ペナルティが適用されると推測。しかし、スチュワードの判断によっては単なる罰金刑が処されることも否定できない。

日曜日の決勝レースを前に、ハミルトンはフェルナンド・アロンソ(マクラーレン)とキミ・ライコネン(フェラーリ)に対してそれぞれ4ポイントと7ポイントの差をつけている状態だが、少し不利な戦いを強いられることになるかもしれない。

/

2007年F1世界選手権第17戦ブラジルGPの予選が21日(日)日本時間1時(現地時間20日(土)11時)からアウトドローモ・ホセ・カルロス・パーチェ、通称インテルラゴス・サーキットで行われた。

決勝の行方を左右する大事な予選。し烈なタイトル争いを繰り広げるマクラーレンのルイス・ハミルトンとフェルナンド・アロンソ、フェラーリのキミ・ライコ ネンに世界中から熱い視線が注がれている。午後のインテルラゴスも快晴。気温32℃、路面温度59℃のドライコンディションでポールポジションを巡る激し いタイム合戦が展開された。

その結果、見事ポールポジションを奪ったのはフェラーリのフェリペ・マッサ。ただ一人1分11秒台に入る1分11秒931を叩き出し、母国のファンを沸かせている。

2番手は1分12秒082を記録したマクラーレンのルイス・ハミルトン。3番手にはフェラーリのキミ・ライコネンが1分12秒322で続き、さらにはマクラーレンのフェルナンド・アロンソが1分12秒356で4番手につけて、チャンピオン候補の3人が僅差で並んだ。

/

排位賽又照慣例..前排又是那四個人擠一堆.......
馬沙排頭..
小黑不放手排2...
法拉利也不放手K米排3....
阿龍嫂排4要你們捏冷汗...
(小黑總分領先隊友四分...及K米七分)......

馬傻在地主國拿竿位......狂喜幾秒鐘之外...又讓k米有了一絲希望....法拉利如果有辦法壓住麥隊.....就真的是厲害了......一定要趴下來給它拜一拜...
特別的是有一則不利小黑的消息....他在自由練習時被steward執行官逮到違反賽例(雨胎)....可能被降五位處罰?...

今天巴西站還可以看看....

*根據BBC Radio Five Live報導.. 小黑及八噸和佐藤三人被steward執行官抓到違反雨胎的使用規定....第25条3項   練習賽中雨胎包括全雨胎或半雨胎只能使用一次的賽規)...極有可能被罰排位各降五位....但是因為是stewart的判斷....所以也有可能只易科罰金了事?...

--------------------


紅襪奇蹟........DICE K松板大輔主投七局拿到冠軍戒指..........王建民被灑鹽了....
疑......我在說什麼?.......
喔....剛看完重播的F1及重播的棒球.........

先撇開是否協議的結果(總覺得像是套招).....因為賭局太大了.......不能套出破綻.....還要不著痕跡才行...

所以我只能說今年F1實在是漂亮的演出......

/

馬沙在地主國讓出不痛不癢的單站冠軍.........漂亮!.....

最後的pit進站是最主要內部關鍵.....
漂亮在最後K米慢馬沙進pit加油.........法拉利的賽前就計劃好的team order......不留痕跡地完美實踐......(不像以前老巴衝線前才讓大叔輸馬客那麼難看).........

不過有一個漂亮的戰術其實是在起跑瞬間就出現了.......巷子內的觀眾應該知道.......
起跑之初法拉利讓馬沙先切左阻擋小黑.......讓K米從右側悄悄殺進......漂亮!....

小黑一點機會都沒有...硬耕的結果是連阿龍嫂都巴過他......第一彎小黑衝出該有的線...是他太急.....不過......急.....也是被逼的.......
更離譜的是換擋機構凸槌........當他慢下來的當時......英國心臟全部在同時都停下來了!.......

這並不是偶發事件的必然結果.........因為賽前心理戰早就開打.........氣勢上早已不利小黑.......
初盤戰時小黑光芒太露....用盡精銳.....本就不屬新人該得的...今年的運勢不適合小黑......以一個相當有希望的新人而言.......會有太多人看不順眼.....招至紅眼.....雖然他不放棄最後一絲希望一路殺上來........也只差K米一分....好像述說一點不甘不願....告訴別人本來冠軍是我的喔.....我才是最強的?!......
其實不然....這對新人來說...太撐了...別忘了....人家會在陷入是否McLaren的車太強了的迷失當中?........

/

衝線時也狠奇妙........

沒有歡呼.........

苦比傻Kubica和第二代羅絲博格也是新人之爭喔...
從來沒有看過那麼多人參與總冠軍的競爭..........三人之外.....還拖了一堆四到六位的車手....

他們都還沒過終點線前.......輪胎是圓的....誰曉得?...
等到team radio傳來「小黑第七...小黑第七」.......K米才舉出雙手歡呼.....

難得看到這麼多車手參加總冠軍的競爭......


--------


Q:


一個問題....
如果羅斯伯格和酷比薩在最後一圈發生事故了, 排名應該如何????
別忘了漢米爾頓是被套圈的喔, 意思是全場應是跑71圈, 但漢米爾頓只完成了70圈
羅斯伯格和酷比薩已經是完成了第70圈了
所以我認為即便是羅斯伯格和酷比薩未完成第71圈, 成績應該是比漢米爾頓來得前面吧
因此當kimi完成比賽時, 名次就已經決定了, 不是嗎?
有沒有人知道答案的??


Q:



引用:





作者: quit2100 檢視文章

QQ
感謝CHILIN大糾正~要完賽才有積分吧?
印象中有場美國賽~其他車隊抗議~結果只有B牌4還6台車完賽~就只有他們有積分啊~
完賽的定義不就是通過終點?

問題在於, 小黑跑完70圈就有積分, 因為他被套圈
但是酷比薩等人, 已跑完70圈, 但沒完成第71圈, 該怎麼判?
如果判沒積分, 好像也不公平耶~~ 有人知道F1的規則嗎?


//


F1的分數計算是到達賽道規定圈數時第一個到終點方格旗揮下..然後每輛車通過終點線的時間來判斷名次.................

單站的分數及名次就以照該戰揮旗為基準.......分數依次為10,8,6,5,4,3,2,1.......
先別管DNF了...沒完賽也能得分.....不過要看距離...
*要拿分數有一個距離限制......就是所跑的距離最少要達該站冠軍的90%......
*一場比賽如何計算圈數?...大原則是至少要跑三百公里.....小原則是譬如難跑的賽道即使為達三百公里也不能超過人體極限的兩小時的賽程...

/

所有分站分數加起來總積分最高的是總冠軍...
*如果同分....則比拿分站次數最多的為冠軍......分站冠軍次數都一樣的話...再比分站亞軍的次數.....依此類推......

今年冠軍為什麼要靠總分的排列組合來判斷?......
因為巴西站前三人總分太接近...鹿死誰手不知道....

不到比賽結束是不知道總分的原因是什麼?....
因為總分只要贏一分就是總冠軍.....

K米的上限最佳是拿十分=110..無法再高了...
全靠後面六個人幫他撐著..
阿龍嫂基分是103+.....拿不到第二(111)...拼到最後第三名拿6分...總積分109.......肯定丟冠....
小黑的伸展空間則狠大(107+?)....若是K米如願以償拿到分站冠軍...小黑也只要能拿四分總分就是111....
也就是要拿總冠軍只要拿第五(+4)...如果繼續趕上去巴過六名拿五名(四分).......
好加在阿龍嫂沒拿第二(111)或第一(113).....要不然小黑還要趕多少路?..第四(112)..第三(113)或第二(115)吧?!...同分還要比冠軍次數哩......
(八西站前..K米五次...阿龍嫂四次..小黑四次)

/

好像McLaren沒取消車隊總分數的話.......聽說拿了203分?..法拉利則拿下204分....還是車隊總冠.......
看來法拉利是可以拜一拜.........

#

如何計算積分?........
http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_regulations

Scoring

The Driver's and Constructor's Championships are decided by points, which are awarded according to the place in which a driver classifies at each grand prix. To receive points a racer need not finish the race, but at least 90% of the winner's race distance must be completed. Therefore, it is possible for a driver to receive some points even though he retired before the end of the race. In that case the scoring is based on the distance completed in comparison to other drivers. It is also possible for the lower points not to be awarded (as at the 2005 United States Grand Prix) because insufficient drivers completed 90% of the winner's distance. The system was revised in 2003, and as of 2006 points are allocated as follows:
.......
For scoring systems prior to 2003, refer to the List of Formula One World Championship pointscoring systems.

Drivers finishing lower than eighth place receive no points.

If the race had for some reason to be abandoned before 75% of the planned distance (rounded up to the nearest lap) had been completed, then the points awarded are halved: 5, 4, 3, 2.5, 2, 1.5, 1, 0.5.

Points are awarded equally to the driver and his constructor; for example, if a driver for one team comes second, eight points are added to his season total; if his teammate finished third in the same race, he adds six to his total and the team adds fourteen (the sum of the drivers' points) to its total. The championships are awarded to whichever driver and constructor have the most points at the end of the season. In case of a tie, the FIA compares the number of times each driver has finished in each position. The championship goes to whichever had the greater number of wins; if they have the same number of wins, it goes to the driver with the greater number of second places, and so on. For example, if Ayrton Senna and Alain Prost are tied at the end of a season, and Prost had six wins and three second place finishes, but Senna had six wins and four second place finishes (even if he had fewer third places than Prost, etc.), Senna would be champion.




詳細F1規章請看FIA官網第43項:什麼時候結束?............
http://www.fia.com/sport/Regulations/f1regs.html

2007 FORMULA ONE SPORTING REGULATIONS

43) FINISH

43.1 The end-of-race signal will be given at the Line as soon as the leading car has covered the full race
distance in accordance with Article 5.3.

43.2 Should for any reason the end-of-race signal be given before the leading car completes the scheduled number of laps, or the prescribed time has been completed, the race will be deemed to have finished when the leading car last crossed the Line before the signal was given.
Should the end-of- race signal be delayed for any reason, the race will be deemed to have finished when it should have finished.

43.3 After receiving the end-of-race signal all cars must proceed on the circuit directly to the post race parc
fermé without any unnecessary delay, without receiving any object whatsoever and without any assistance (except that of the marshals if necessary).
Any classified car which cannot reach the post race parc fermé under its own power will be placed under the exclusive control of the marshals who will take the car to the parc fermé.




 

arrow
arrow
    全站熱搜

    atomatom 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()